یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر ویژه دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۱۹:۰۵

پیشرفت طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی از ٧٠ درصد گذشت

باشگاه خبری فراساحل: ایران در پیشرفت فاز یکم طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی از ٧٠ درصد گذشته است و با هدف تسریع در روند توسعه این میدان مشترک، مراحل اخذ مجوزهای قانونی و تأمین اعتبارات در حال انجام است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرگزاری شانا، معاون بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از پیشرفت بیش از ٧٠ درصدی فاز یکم طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی خبر داد و گفت: «هم اکنون شناور فراورش، ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام (FPSO) با مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی در حال ساخت است و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد».

مشتاقعلی گوهری با بیان این مطلب افزود: «عملیات آزمایش، اسیدکاری و تکمیل هفت حلقه چاه لایه ‌نفتی نیز تا پایان بهمن‌ماه امسال به پایان می‌رسد و با تکمیل مراحل ساخت، نصب و راه اندازی FPSO، پیش‌بینی می‌شود این فیلد نفتی تا پایان سال آینده به تولید برسد». وی در این زمینه از برگزاری جلسه بررسی مسائل اقتصادی طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی در بخش قرارداد بیع متقابل خبر داد و تصریح کرد: «در این جلسه، تغییر شرح‌کار، هزینه‌های مرتبط و مراحل اخذ مجوزهای قانونی طرح بررسی شد».


با توجه به روند شتابان تکمیل مراحل طرح توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی در یک سال گذشته و ضرورت اخذ مجوزهای قانونی مربوطه در بخش قرارداد بیع متقابل در حوزه تغییر شرح کار و هزینه‌های مرتبط، جلسه‌ای با حضور مدیر و کارشناسان مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، مجری طرح مستقل لایه‌های نفتی و شرکت توسعه پترو ایران برگزار و طی آن، ضمن بررسی روند پیشرفت مراحل مختلف طرح، بر مساعدت و همکاری بیشتر مسئولان و کارشناسان ذیربط در ستاد شرکت ملی نفت ایران، وزارت نفت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور اخذ مصوبات قانونی و تأمین منابع اعتباری لازم تأکید شد.


در ادامه گزارش آمده است: «تاکنون حدود ٣٥٠ میلیون دلار در طرح لایه نفتی پارس جنوبی سرمایه‌گذاری و برپایه طرح توسعه جامع این میدان، تولید روزانه ٣۵ هزار بشکه نفت خام در فاز یکم پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است». با تکمیل مراحل اجرایی فاز یکم طرح و تکمیل مطالعات، اجرای فاز دوم طرح به منظور تثبیت و افزایش میزان تولید نفت لایه نفتی پارس جنوبی در دستور کار قرار خواهد گرفت». لایه نفتی پارس جنوبی که در کشور قطر به میدان الشاهین معروف است، در ١٠٥ کیلومتری جنوب بندر عسلویه در مرز مشترک آبی خلیج فارس و مابین ایران و قطر قرار گرفته است.



  کد خبر : 791
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :